četvrtak, 23. siječnja 2014.

Lisnati grisini i salata sa citrusima i sezamom


U ovomjesečnom krugu blog igrice Ajme koliko nas je koju je pokrenula monsoon, draga Nataša sa bloga Moja slatka kuhinja za temu nam je zadala – sezam !
Zanimljiva tema, sezam je namirnica koju ja sama možda nikada ne bih posebno izdvojila i time mi je odmah bila i dovoljno izazovna. Uz to, sezam rijetko koristim pa je sada smjestiti ga  u nešto što nije pecivo posuto sa sezamom bio i više nego izazov.


Kada god spomenem sezam ili ga negdje vidim pred sobom zapravo vidim peciva ili grisine i na njima zalijepljene sjemenkice sezama. I tu zastanem, što još i gdje još ga upotrijebiti. Ok, tu je i tahini pasta za divan i omiljeni mi hummus, tu je još puno krasnih kombinacija koje su kolegice blogerice objavile, a ja ću se sada pridružiti sa salatom u koju sam smjestila razne salate, kapulu, citruse i sezam. I nisam baš izdržala pa salati dodajem i najobičnije grisine od lisnatog tijesta posute – sezamom :) 







Ali prije svega moram reći da sam sretna što sam se uspjela pridružiti ovom krugu igrice i uopće objaviti ovaj post. Pa kako je krenulo….,10...., 15., 16., 17, ……, 23.01…….brojim dane a nikako sjesti i napisati post, brojim dane a nikako nešto pripremiti, slikati, brojim, brojim, ali nema neke koristi od brojanja. Nekako se dogodilo da je u ovoj godini krenulo sa gužvom na sve strane, pa me na trenutak napustila i inspiracija, a onda odjednom ......krenu nove kombinacije  recepata po glavi, dođe dragi I.sa prijedlogom za neki novi recept, sugeriraju kolege što bih mogla napraviti, ......., pojavi se i ono nešto željenog vremena, i tu smo ! A kako sam samo bila uvjerena da mogu ja bez bloga neograničeno, e ali nije to baš tako, fali mi i ne mogu, priznajem :)  No kako god, sada sam tu i idemo brzo na sezam , salata i grisini čekaju :) 

Iako su salate više popularne u toplije dane, obično nam ih donesu proljeće i ljeto i tada uživamo u odličnim bogatim salatnim kombinacijama koje su nam često kompletan obrok, vrijeme je zadnjih tjedana bilo sve samo ne zimsko. I blagdane smo proveli bez smrzavanja, bez snijega, pojeli smo i što smo mogli i što nismo mogli :) , definitivno ne pamtim kada sam se tako otela kontroli kao što je to bilo ovih blagdana , uh baš, tako da je vrijeme u svakom slučaju  idealno za lagane , ukusne salate. Uz to nije zanemarivo niti zdravlje, virusi su na sve strane i često se čuje ono „uh, boli glava, loše se osjećam“, ovakva salata pomoći će da i toga bude manje. Zdrava je i osvježavajuća, a u njoj sam spojila i zdravlje iz zelenih lisnatih salata, kapule koja je uvijek dobro došla i posebna lukovica, citrusa koji su nam u ovo vrijeme i više nego dobro došli svojim vitaminima i da nas osvježe i sezam koji je također zdrava namirnica. Posebno mi se svidio osvrt na sezam koji nam je dala draga Milkica sa bloga Mimi´s Kingdom, ovdje.







Ipak, prije nego što krenemo po svoj tanjur salate zagristi ćemo u mekane, lisnate grisine. Dok pripremamo salatu oni će već zamirisati iz pećnice , a ja sam prvih nekoliko probala još dok sam fotkala :)  Lisnato tijesto i sezam se jako lijepo slažu, a ovi grisini se jako brzo pripreme kao što se brzo i pojedu.


Lisnati grisini sa sezamom 

- 275 g svježeg lisnatog tijesta
- 1 žumanjak
- 1 žlica mlijeka
- 3-4 žlice sjemenki sezama

- Tijesto rezati na trakice širine oko 1 cm
- Žumanjak i mlijeko sjediniti i time premazati svaku trakicu tijesta i posuti je sezamom
- Svaku trakicu malo "zaviti" sa obje strane i formirati prutiće.
- Dio tijesta koji smo presavili , a nije još premazan žumanjkom i mlijekom premazati i posuti sezamom.
- Pleh od pećnice prekriti papirom za pečenje , složiti prutiće sa razmakom od oko 1 cm i peći 12 minuta u prethodno zagrijanoj pećnici na 220 stupnjeva.

Brzo i jednostavno, grisini su gotovi :)






Dok su se grisini pekli (ja sam ih rasporedila na 2 puta ) i salata je gotova, također brza i jednostavna, ovakav obrok si uistinu možemo priuštiti  i kada imamo najmanje vremena.


Salata sa citrusima i sezamom 

- zelena salata po izboru
- radić
- rukola
- ljubičasti luk (kapula)
- crveni grejp
- 2 žlice soka naranče
- 2 žlice soka limuna
- 1 žlica maslinovog ulja
- 2 žlice sjemenki sezama

- Zelenu salatu, radič i rikolu oprati i pripremiti za salatu
- Kapulu narezati i dodati salati
- Sezam malo usitniti u mužaru i lagano tostirati na tavi na srednjoj vatri uz povremeno mješanje
- Sok od naranče, sok od limuna i maslinovo ulje pomiješati i dodati pola tostiranih sjemenki sezama
- Na tanjur za salatu složiti sve sastojke , preliti mješavinom ulja, soka citrusa i sezama
- Ostatak tostiranog sezama posuti po salati

Sjesti i jesti :)





Meni se salata jako svidjela, osvježavajuća, iako pomalo neobična kombinacija sve se u njoj jako lijepo slaže. Svi okusi su prisutni , posebna gorčina grejpa i isto tako posebna gorčina tostiranog sezama ostaju najzapaženiji. Dragi I.se zahvalio na ponuđenoj salati :) i okrenuo grisinima, a kada sam se ja okrenula kraj grisina je bila i čaša piva. Utakmica na TV-u , grisini i pivo, ...., razumijem ga :) 

Grisine i salatu šaljem dragoj Nataši kao moje ulaznice u ovomjesečni krug blog - igrice Ajme koliko nas je. 

Broj komentara: 17:

  1. Veliki sam ljubitelj salata i veoma mi se svidja ova kombinacija sa grisinama:)
    Dopada mi se i tvoj uvod :)
    Srdacan pozdrav ti saljem!

    OdgovoriIzbriši
  2. Grisini izgledaju famozno, a i salatica mi se jako sviđa (mada ne volim sve sastojke), baš je lijepo šarena

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako volim grisine, a ovi mi izgledaju za prste polizati ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Grisini su super, ali salata mi se posebno sviđa, baš volim ovakve malo nesvakidašnje kombinacije.

    OdgovoriIzbriši
  5. Predivna kombinacija i salata i grisini mi se jako sviđaju!

    OdgovoriIzbriši
  6. jako lijepo, a salata je fenomenalna!

    OdgovoriIzbriši
  7. Fantasticna salata, predivno sve zajedno izgleda i odlicna je ulaznica za igru.

    OdgovoriIzbriši
  8. Lepo si ovo sve izkombinovala.meni se posebno dopadaju grisini

    OdgovoriIzbriši
  9. Sve si fino spremila i jako mi se svidjaju fotke, vec pruzam ruku da dohvatim grisine sa prve fotke.:))) Malo sam se ulenjila i nista novo ne pravim, samo izvlacim recepte iz arhive, ali imam jos nedelju dana do kraja igrice da se popravim.:D Puno lepih vam pozdrava saljem!:)))

    OdgovoriIzbriši
  10. Slike su ti fantastične.Ja ću da se poslužim sa ovom salatom, pošto ne smem grejpfrut,ja ću to sa pomorandžom....a grisine ću presakočiti, juče preterah sa pecivom. Ljubim te.

    OdgovoriIzbriši
  11. Najprije ne mogu se nagledati fotografija,koje su toliko svježe i unose boju,a mogu tek misliti koliko je sve ovo ugodno nepcu..divno Branka,uvijek sa užitkom svratim u tvoj kutak!

    OdgovoriIzbriši
  12. Kakav vatromet boja...super su slicice. Salatica ti je odlicna, a grisine od lisnatog mnogo volim. Super ti je papica :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Baš mi se sviđa salata. tako veselo izgleda, a stvarno je bogata odličnim sastojcima. Ja ponekad napravim neku neobičniju salatu, ali moji degustatori nešto ne budu oduševljeni. :( Moraću ih češće forsirati na tako nešto...
    Hvala na spominjanju bloga... :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Odlična salata s finim grisinima koje ja jako volim i meni bio bio dostatan obrok ali mojoj ekipi ni za zub, odlična ulaznica.

    OdgovoriIzbriši
  15. Jao i ja sam ove blagdane odvalila. nema pojma šta se desilo baš toliko da se raskalašim:D Sad sam na črbicama i salatam ali tu i tamo ne odolim pa pojedem pizzu :)
    Jako mi se sviđa salata, nisam još probala sa grejpom ali mislim da je odlična kombinacija.
    A grisini, jaaako mi fino izgledaju i mislim da su savršena pratnja salati.

    :)

    OdgovoriIzbriši
  16. salata sa grejpom je sjajna...divno izgleda a i crveni grejp je sjajan: manje je gorak od onog zutog i ima neke slasti u njemu. Moja mama kaze da to samo je u njemu slast vidim, ali sta da radim kad' sam osetljiva ! Ja susam uvek asociram na one tablice od susama i przenog secera...doduse nikada ih nisam volela i oduvek mi je to bilo preslatko ali prvo na njih pomislim. A u stvari hje susam stalno prisutan na pecivu (u kucama gde je kim bio zabranjen, kao u nasoj naprimer)
    Vidim da smo sve zenske na dijeti - od Vardara pa do Triglava !
    kiss

    OdgovoriIzbriši
  17. Lisnato tijesto je tako zahvalno za imati u zamrzivacu. Odlicna i ukusna kreacija!

    OdgovoriIzbriši