srijeda, 16. svibnja 2012.

Salata i focaccia od rikole i aronije

Kao što sam zadnji put  najavila u današnjem postu nastavljam sa upoznavanjem okusa aronije, danas u slanim kombinacijama.
Ovaj put ponovno imam fotke sa puno boljeg fotića nego što je moj redovni, ali uz razliku što je gost-fotograf iz prošlog posta odstupio sa dužnosti :) , no ostavio mi je fotić sa kojim sam se sama zabavila tako da možemo reći da je ovaj put rad moj, ali na posuđenoj opremi (hvala dragom I. na posudbi i podršci oko slikanja) . U svakom slučaju "glavna glumica" ostaje aronija , a u ovoj "slanoj" priči pridružila joj se i rikola.
O aroniji sam dosta napisala u prošlom postu, a sada još samo mali slikovni podsjetnik :)




Aronija i rikola, crno-ljubičasta i zelena, obje možda na prvi zalogaj ne tako ukusne, ali jako zdrave. Obje zahvalne za iskombinirati ih skoro sa svim i svačim i obje dovoljno dostupne da to sa njima možemo i raditi i iskoristiti ih u svome bogatstvu vitamina i minerala. Ja sam ih tako spojila i smjestila u jednu bogatu salatu, a uz salatu je dobro gricnuti i komadić kruha pa je tako nastala i  focaccia.
Salata je jednostavna i gotova doslovno u tren, dok niti focaccia nije posebno zahtjevna , osim što treba malo pričekati da tijesto naraste, sve skupa možemo smjestiti u kategoriju relativno  brzog, i definitivno  laganog i finog obroka.





U ovom sve više "bezvremenskom" stanju u koje kako vidim oko sebe svi sve češće upadamo, ovakva jela su nam i više nego dobro došla. Ne znam da li je baš kod svih tako, ali ja ne pamtim kada sam imala manje vremena za sebe i kada sam bila toliko angažirana i to ponajviše poslom tako da sam počela otkazivati i neke redovne slobodne aktivnosti iako su mi zakazane daleko izvan radnog vremena. Nekog redovnog radnog vremena više kao da niti nema, a isto je tako i sa slobodnim vremenom. Ali ne pada mi na pamet žaliti se jer znam kako sve skupa može izgledati drugačije i lošije, ovo je sasvim ok i moram također priznati da ono slobodno vrijeme koje imam još uvijek mogu i volim iskoristiti za štošta lijepoga , a između ostaloga za uvijek mi drago druženje sa vama, zatim  za skok u kuhinju, zatvaranje u moj mali svijet , kombiniranje namirnica, okusa i mirisa, i kuhanje. Ovaj put je sve ovo bilo zapravo bez pravog kuhanja, ali ipak sa jednakim veseljem.
Stoga možemo krenuti na dva vesela recepta :)



Salata od rikole i aronije


- cca 100 g rikole
- miješane zelene salate po želji
- 2 rajčice
- 1 svježi krastavac
- 1 crvena paprika
- 1 zelena paprika
- 2 tvrdo skuhana jaja
- 1/2 veće jabuke
- 2 žlice bobica aronije

Preljev za salatu  
- 3 žlice maslinovog ulja 
- 2 žlice aceto balsamica
- 1 žličica soli 
- 1/2 žličice smeđeg šećera 
- 2 žlice bobica aronije 


- Rikolu i salatu očistiti i oprati 
- Rajčice, paprike, krastavac i jaja narezati i pomiješati sa rikolom i salatom 
- Jabuku narezati na sitnije kockice i dodati u salatu zajedno sa 2 žlice bobica aronije  


Preljev: 
- sve sastojke staviti u blender (ili sjeckalicu) ili ih usitniti štapnim mikserom. 
Preliti preko sastojaka u salati i tako je začiniti.

Dobili smo jednu uistinu bogatu salatu koja je mene oduševila. Zapravo, oduševila me aronija u ovoj kombinaciji. Bilo u salatnom preljevu, bilo kao bobice u salati. To je jednostavno okus koji daje cijeloj salati  posebnost i koji joj daje neku drugačiju svježinu. Definitivno za preporuku !







Naravno, što se tiče kombinacije povrća u salati ona je podložna svim željama i trenutnom stanju frižidera ili nekih drugih zaliha.  Nešto dodati, nešto oduzeti, nešto zamjeniti, ........., samo nemojte zaboraviti na aroniju, ona neka ostane nezamjenjiva :)






Da salata ne bi bila osamljena, a i lijepo je uz salatu pojesti komadić svježeg domaćeg kruha, ispekla sam i ovu focacciu. Focaccia mi je dosta drag kruh i volim je sa raznim kombinacijama, najviše sa maslinama. Dosta korice u odnosu na sredinu koju baš i ne ljubim također joj je prednost, i uvijek mi nekako dobro i posebno zamiriše.
Dosta je objavljenih recepata za focaccie koje sam pronašla, ali na kraju je ipak ispala neka moja kombinacija. Ništa spektakularno niti značajno drugačije od ostalih osim što joj je dodatak bila rikola i aronija.


Foccacia sa rikolom i aronijom

- 200 g mekog brašna 
- 200 g oštrog brašna 
- 1 žličica smeđeg šećera 
- 1 žličica soli + malo krupne soli 
- 1/2 vrećice suhog kvasca 
- 1 žlica maslinovog ulja + malo ulja za premaz
- cca 250 ml mlake vode 
- 3 žlice bobica aronije (2 + 1) 
- 1 žlica sjeckanih listića rikole + nekoliko listova rikole za ukras  


- Pomiješati obje vrste brašna , dodati šećer, sol, kvasac i žlicu maslinovog ulja i sve umješati. 
- Pomalo dodavati vodu i zamijesiti glatko, elastično tijesto. 
- Ostaviti ga na toplome da naraste , oko 1 sat. 
- Tijesto premjesiti i umiješati nasjeckanu rikolu i 2 žlice bobica aronije 
- Još jednom ostaviti da naraste, oko 1 sat 
- Formirati focacciu, prstima po vrhu napraviti "rupice" i u svaku staviti po bobicu aronije (preostala 1 žlica bobica) 
- Focacciu premazati maslinovim uljem i posuti krupnom morskom soli. 
- Peći je u pećnici zagrijanoj na 220 stupnjeva, cca 20-30 minuta - obavezno provjeriti nakon 20 minuta !, ja sam tada ugasila pećnicu, ostavila je još par minuta u zatvorenoj pećnici , a nadalje u poluotvorenoj. 

Kada je počela mirisati iz pećnice moram priznati da sam je jedva dočekala da bude gotova. Zatim sam posebno nestrpljiva dočekala da se malo prohladi, posula je listićima rikole po vrhu i  došao je red na slikanje :)





I konačno foccacia u presjeku što je značilo i trenutak da je gricnem :)







Dobra je, nemam što reći nego da je dobra. Rikola se toliko ne osjeti, ali aronija je opet napravila svoje i ispustila svoj sok i okus i osjetiti ćete ga i u ovom kruhu, taman koliko treba da ne preuzme cijeli okus. Ocjena i više nego  prolazna i bilježi se za ponavljanje !! :)







Na kraju je preostalo spojiti focacciu i salatu u jedan obrok i uživati.






Za sada toliko od aronije i sa aronijom, ona ostaje i dalje u mojoj kuhinji i sigurno ću vremenom imati još koji recept gdje ću je smjestiti. I dalje je prisutna svako jutro u jogurtu, džem su mi već pojeli pa ću ga ponoviti. Naime, stigla mi je mama u posjetu i kako ona jako voli opore i trpke okuse džem od aronije je bilo nešto baš za nju. "Bilo" jer je nestao velikom brzinom uz napomenu "napraviti ćeš mi ga ponovno za ponijeti u Dbk" :) . Naravno da hoću !

Broj komentara: 18:

  1. Focacciu bih probala odmah bez razmišljanja, a salata bi mi bila "sumnjiva" zbog dodatka aronije

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobro si ispekla zanat - fotografije su ti savršene!!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Branka, bravo za ove fotke! A bravo i za recpete :) Pomalo zavidim na aroniji, potrudit ću se doći do nje jer me jako zanima okus, spremam si ove tvoje receptiće. Rikolu toliko volim da ju grickam sirovu, bez ičega, a tek u ovo salati-mogu zamisliti koliko je dobra!
    Focaccie i slične pogače obožavam i vjerujem da je ova kombinacija odlična, ja baš volim takve pomalo neobične kombinacije namirnica.

    OdgovoriIzbriši
  4. Vidiš da nije do tebe nego do aparata:) Bravo za fotke!
    Sve mi je dobro, ne znam šta je bolje salata ili focaccia, jer ja volim i salate i kruhove.

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasne fotke Branka!
    Recepti su vise nego odlicni; puni zdravlja i sarenila. Posebno me se dojmila Focaccia - divno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  6. Divne slike, ali i focaccia i salata. I ovdje cesto stavljaju jabuku u salate. Odlicni recepti.

    OdgovoriIzbriši
  7. Moj je muž posadio aroniju i jedva čekam prve plodove, pa bilježim ove tvoje recepte. Fotke su zaista divne, a ja mogu samo sanajti o nekom dobrom fotiću - moj je onaj pravi turistički, srednja žalost. Neobična kombinacija, ali sigurno je odlična.

    OdgovoriIzbriši
  8. Branka uvijek me oduševiš svojom maštovitošću i divnim kombinacijama ,tako je i ovaj puta,preodlično djeluje sve,slike su fantastične kao sa naslovnica časopisa,sve pohvale:)

    OdgovoriIzbriši
  9. slike su ti stvarno odlične
    jedan i drugi recept su odlični, no ne bih znala komentirati budući da aroniju nisam probala, kad nabavim možda isprobam koji od receptića

    OdgovoriIzbriši
  10. Super kombinacije i super ufotkane. Ja je pijem svako jutro za dobro jutro :

    OdgovoriIzbriši
  11. Predivno, sve je tako lepo i fotke i post ja to obozavam!Veliki pozz draga moja!

    OdgovoriIzbriši
  12. I fotke i kombinacija su odlične!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Aroniju smo posadili prošle godine, a ove godine će na njoj biti jako puno plodova. Meni se osobno okus bobica aronije jako sviđa. Čitajući ovaj post jako mi se svidio recept za foccaciu sa rikulom i aronijom. Vrijedi probati jer slika je stvarno fantastična.

    OdgovoriIzbriši
  14. Brankic, odlicne su ti fotografije! Ja bih probala salaticu rado. Cim je tu jabuka, nema problema, neutralisace oporost. Ukus rukole bas volim, tako da otimam ovu cinijicu. :)))

    OdgovoriIzbriši
  15. Kako je samo aronija pustila divan sok u focacciji! Jako mi se dopada ova slana kombinacija! I slike su fantastične, bez obzira šta je posuđeni fotić :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Pozdrav svima,
    Ja sam privatni zajmodavac, nudim zajam od 2% ovo je legitimna tvrtka s čašću i razlikom, spremni smo vam pomoći u bilo kojem financijskom problemu koji ste, nudimo sve vrste zajma pa ako ste zainteresirani za ovu ponudu zajma ljubazno nas kontaktirajte na našu e-poštu: (christywalton355@gmail.com) Također navedite sljedeće detalje kako bismo odmah mogli nastaviti s zajmom.

    Ime:
    potrebna količina:
    Trajanje:
    zemlja:
    Svrha zajma:
    mjesečni prihod:
    broj telefona:
    Kontaktirajte nas s gore navedenim detaljima na našu e-poštu: christywalton355@gmail.com
    Pozdrav svima.

    OdgovoriIzbriši
  17. Pozdrav, tražite li zajam za konsolidaciju duga, neosigurane zajmove, poslovne zajmove, hipotekarne zajmove, zajmove za automobile, studentske zajmove, osobne zajmove, rizični kapital itd.! Privatni sam zajmodavac, dajem zajmove tvrtkama i pojedincima uz niske i razumne kamatne stope od 2%. Pošaljite e-poštu na: christywalton355@gmail.com

    OdgovoriIzbriši